Forside

RANUM RIDEKLUB


VELKOMMEN til

Ranum Rideklubs hjemmeside.


Vi er en rideklub, som går meget op i, at alle børn

og voksne har det godt og kan lide at komme

på rideskolen. Hos os er der plads til alle, både dem der rider for at hygge sig, og dem som rider konkurrence.


Vi tilbyder opstaldning, facilitetskort, undervisning for alle både rutinerede og urutinerede uanset alder mm.


Vi afholder diverse arrangementer for alle medlemmer. En gang om året afholder vi udvidet d-stævne for alle områdets rideklubber, der afholdes 1-2 interne klubstævner for ALLE vores ryttere, store som små, ridelejr, ryttermærkeundervisning, arbejdsdage, julearrangement mm.


Er det noget for dig/jer at være en del af vores dejlige fællesskab, så kontakt os endelig. Her er der plads til alle.


Ranum Rideklub

‼️ VIGTIG INFO‼️

Coronavirus - Opdateret d. 07-06-2020


Vi åbner endelig helt op i Ranum Rideklub. 

Det kræver en indsats fra os alle, men vi er sikker på at sammen kan vi få det til at fungere. Ridehallen er åbnet op - FANTASTISK. 

Vi fortsætter som hidtil den næste uge 24. Fra d. 15. juni starter vi alle ridehold op igen som den “normale” hverdag før corona. 


I perioden fremover skal vi hjælpe hinanden. Medbring ikke unødvendige tilskuere, ryttere skal selvfølgelig have hjælper/forældre med i det omfang det er nødvendigt. (Forsamlingsforbudet på 50 gør det muligt) Ellers efter aftale med underviser. Kom ikke før du skal ride og efter endt undervisning skal man tage hjem. 

Derudover opfordrer vi i den kommende tid ryttere til selv at medbringe div. udstyr. Det mindsker rengøring af rideklubbens låne rideudstyr.  


Undervisning de sidste 14. dage inden sommerferien vil være præget af udendørs aktiviteter og ture ud i det fri. Hvis man ikke kommer vil vi gerne vide besked. 


Når man kommet til ridning skal man følgende:

  • Møde ved ridehallen klar til ridning (som man “plejer”)
  • Vask fingre inden og efter omgang med hesten.
  • Ryttere på egne heste møder opsadlet på ridebanen. (underviser sadler IKKE op)
  • Alle ryttere anbefales at bruge ridehandsker under alt omgang med hesten/ridning 
  • Holde afstand.
  • Kommer man i trailer, foregår opsadling ved traileren.


UNDERVISNING - HOLD - TIDER


Økonomi: 

Vi opkræver ikke betaling frem til sommerferien. 

De aflyste timer fra marts og april vil betalingsmæssigt afvikles nu (ryttere der opstarter nu) og i august.


Coronatiden er selvfølgelig en tid hvor det også har betydning økonomisk for rideklubben. Hvis man derfor alligevel vil bidrage/støtte rideklubben med betaling kan beløbene for maj og juni eller andet indbetales på mobilepay 663083 eller konto nr. 9202 1850402899   


INFO RIDEFORBUND

https://www.rideforbund.dk/Information/Nyheder/2020/06%20Juni/20200607-Fra%20mandag%20den%208%20juni%20kan%20ridehallerne%20endelig%20benyttes%20igen.aspx


Derudover aflyses begge forårsstævner d. 17.-18. april og 9.-10 maj.

Vi er desværre også nød til at aflyse ridelejr 2020

Vi satser på at afholde stævne senere på året.


HYGGE- RIDELEJR DAG FOR ALLE

LØRDAG D. 27.JUNI 2020

kl. 10.00-16.00


VI FINDER DET DESVÆRRE IKKE FORSVARLIGT/MULIGT AT AFHOLDE VORES ÅRLIGE RIDELEJRE MED OVERNATNING. VI VIL I STEDET LAVE EN DAG FOR ALLE MEDLEMMER STORE SOM SMÅ HVOR VI HYGGER OG LAVER FØLGENDE:

  • Rideaktiviteter (en kort ridetur for alle/lege)
  • Skattejagt/løb
  • Striglekonkurrence
  • Pudse udstyr (vi sørger for pudsegrej)
  • Rundbold
  • Kæphesteleg
  • Hyggesnak evt. bål 
  • mm.


Dagen er gratis (opsamling op corona). Vi vil dog gerne, at alle medbringer egen madpakke af sundhedsmæssige omstændigheder. Vi passer på hinanden og følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer.  


Medbring:

  • Madpakke + drikkedunk
  • Praktisk tøj (vi er ude hele dagen)

Evt. hvis man har det;

  • Kæphest
  • egen hest (aftal med underviser ved tilmelding)
  • Eget rideudstyr (hjelm, støvler, strigler mm.)  



Vi glæder os til at se mange glade børn, unge og voksne.


Vi vil gerne vide hvor mange der kommer, så vi kan planlægge dagen i forhold til program og sundhedskrav. Bliver vi mere end det tilladte (forsamlingsforbud) deler vi arrangementet i flere dele. Tilmelding til underviserne. 


Mange heste hilsner fra 

Bestyrelsen


Tilmelding 

Arbejdsdag - AFLYST

VI PRØVER AT LAVE ARBEJDSOPGAVER ALLE KAN BYDE IND PÅ NÅR MAN HAR TID.

VI SER DET IKKE MULIGT AT SAMLE ALLE HJÆLPESOMME MEDLEMMER PÅ SAMME TID NÅR FORSAMLINGSFORBUDET STADIG MAX. ER 10 PERSONER.  


ARBEJDSOPGAVER MELDES UD I LØBET AF NÆSTE UGE. HÅBER ALLE ER KLAR PÅ AT GIVE EN HÅND MED. 


Ranum Rideklub

Vi glæder os til at se så mange som det er muligt, vi skal have lavet nogle af følgende ting:


  • Lave ny dressurbane med hegn (der skal sættes nye pæle, laves overlægger, males brædder mm.)
  • Rengøring 
  • Renovering velfærdsområde
  • Klargøring til stævne
  • Tjekke spring materiel
  • Staldtjek, rengøring mm. 
  • Eventuelle hegn tjekkes
  • affaldsindsamling
  • mm. Kom gerne med forslag. 


I forhold til frokost vil vi gerne vide ca. hvor mange du/I kommer. Giv besked på facebook eller til Pernille.


Bestyrelsen

Det er muligt at kunne betale via Mobilpay til facilitetskort, foder stævner, arrangement mm. 

 

Mobilpay nr.: 663083 

Ranum Rideklub - Seminarievej 29-30 - 9681 Ranum