Undervisning - Ridehal

Ridning 2023-2024

Ridning for kommende hold vil kunne dindes her på hjemmesiden i løbet af sommerferien. Senest uge 30.

Ridning i Ranum Rideklub. Der er hold for alle aldre, hvor der er ½ timers og hel timershold.

Ridning på hold (begynder/let øvet/øvet)

I løbet af en ridetime uanset om det er ½ time eller 1 time, vil der i denne tid indregnes opstigning/afstigning, afskridtning og i enkelte timer også opsadling/afsadling. Der vil være timer i løbet af året der kan bruges til læring om hesten og dens adfærd/hvordan man hånterer en hest.

Når du melder dit barn til ridning i Ranum Rideklub forventes der, at du møder op i praktisk tøj. Vi har hjelm og sikkerhedsvest man kan låne.

Er du interesseret i at ride hos os, så kontakt en af ridelærerne.

Vi gør opmærksom på at vi følger skolernes ferier, fridage og helligdage.

Ridning på hold/ene undervisning (øvet)

Dette kan være ved berider Søren Binder eller en af de ovenstående ridelærere.

Kontakt en af de undervisningsansvarlige for yderligere information.

Sikkerhed
Ranum Rideklub har ingen kollektiv ulykkesforsikring. Vi tilråder alle, der opholder sig på klubbens område at have en privat ulykkesforsikring samt at være stivkrampevaccineret.

Alt ophold på klubbens område sker på eget ansvar.

Gå stille og vær rolig!

Ryttere på RRKBs område SKAL ride med godkendt ridehjelm, OGSÅ ryttere over 18 år. Har du ikke ridehjelm, kan en cykelhjelm også bruges.

Undervisnings ansvarlig:

Pernille D. Lysdahl: 40196978 eller dalsgaardpernille@gmail.com - Ridning onsdag

Christina Østrup: 40861431 eller dalsgaarden@hotmail.com - Ridning mandag og torsdage

Matilde B. Christensen: Ridning tirsdag

Ida Østrup Christoffersen:

HALTIDER

(Gældende fra august 2023 - Opdateret d. 05-08-23)

Ridehallen er optaget 30 minutter før undervisningsstart og 15 min efter sidste undervisningstime. Det giver tid til klargøring og oprydning i ridehallen.

RIDEHALLEN ER OPTAGET I FØLGENDE TIDSRUM:

Mandag

13.00-17.45

Tirsdag

16.00-20.15

14.30-20.00

13.30-19.15

Ulige uger fra 15.00-18.00

Præcise tidspunkter oplyses i ugen.

RANUM RIDEHAL

• Ridehallen benyttes til undervisning i hverdagene, dog ikke skoleferier. Se haltider på klubbens hjemmeside ranumrideklub.dk
  • Ridehallen bruges til arrangementer og lignende se hjemmeside for datoer.
  • Lørdag formiddag frem til kl. 12.00 har springning fortrinsret. Dvs. her kan der springes, løsspringes. Husk at rydde op når man er færdig. HUSK det er ikke tilladt at springe alene eller uden voksen over 18 år. Brug sikkerhedsvest og ridehjelm. (parter må IKKE springe udenfor undervisning)
  • Ridehallen kan IKKE bookes på facebook eller lignende uden aftale med bestyrelsen.
  • I ridehallen ER DER PLADS TIL ALLE. Er der 6 ryttere i hallen, må man vente til der bliver plads.
  • Der må longeres og lignende hvis der er plads til det i hallen. Dvs. har man løs/løse heste i hallen og der kommer nogle der vil ride, skal man indfange hestene/hesten så alle kan benytte hallen.
  • Husk at rydde op efter brug af hallen.

LORT SKAL SAMLES OP!

KEGLER+PISKE OG LIGNEDENE RYDDES PÅ PLADS!

RIDEHALLEN LUKKER OG LYSET SKAL VÆRE SLUKKET SENEST KL. 21.30